۱۳۸۸ خرداد ۸, جمعه

چرا در انتخابات شرکت می کنم؟

از آنجا که فکر می کنم
1- شرایط کشورم نامطلوب است.
[شرایطی که
1-1- معلول مشکلات ساختاری است،
و
1-2- دارای تاریخی طولانی است،
و
1-3- فقط هم اقتصادی ـ سیاسی نیست،
که
1-4- بیش و پیش از همه اجتماعی ـ فرهنگی است.]
و
2- مدیریت کلان کشور
2-1- در اداره کشور ناتوان است.
و در عین حال،
2-2- یا خواهان حفظ این شرایط نامطلوب است،
2-3- یا خواهان تغییر به شرایط نامطلوب(تر) دیگری است،
و من
3- خواهان تغییر این شرایط به شرایط مطلوب تری هستم.
و من
4- ضدانقلاب (مخالف تغییر سریع، غیرقانونی و خشونت بار این شرایط) هستم.
و من
5- مخالف دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورم هستم.
و فکر می کنم
6- تنها مسیر قانونی اعمال تغییر مورد نظرم شرکت در انتخابات است.
و می دانم که
7- تاثیر این انتخابات در مسیر آن تغییر چقدر کوچک است.
[چرا که
7-1- تغییر اجتماعی ـ فرهنگی بسیار کند و زمان بر است.
و
7-2- سهم ریاست جمهوری در مدیریت کلان کشور فقط ریاست قوه مجریه است.
و
7-3- دوره ریاست جمهوری چهار سال است.
و البته
7-4- نیروهای ذینفع در شرایط موجود، مانع تغییر به شرایط مطلوب هستند.]
و بدین ترتیب،
8- حصول شرایط مطلوب یک شبه ناممکن است.
[و اصولا
8-1- شرایط مطلوب هیچگاه دست یافتنی نیست!
چرا که شرایط مطلوب چیزی نیست مگر
8-2- دگرگونی آهسته و پیوسته از شرایط موجود به شرایط بهتر.
و بنابراین،
8-3- نیازمند مشارکتی پیوسته و خستگی ناپذیر است.
که
8-4- به شرکت در انتخابات تقلیل پذیر نیست.
اما با وجود این
8-5- شرکت در انتخابات از مهمترین اجزا آن است.
8-6- مشارکتی که مشتمل است بر اموری چون
8-6-1- نامزد شدن برای تصدی امور،
8-6-2- دادن مشاوره به نامزد مورد نظر،
8-6-3- تبلیغ به نفع نامزد مورد نظر،
8-6-4- نقد وضعیت موجود،
8-6-5- نقد نامزدهای نامناسب، و در نهایت
8-6-6- انداختن برگه رای به نفع نامزد مورد نظر.]
در نتیجه از آنجا که
9- خواهان مشارکت در تغییر شرایط کشورم هستم.
پس
10- در انتخابات شرکت می کنم.
...

۳ نظر:

mj گفت...

مختصر و مفید...
موافق بند بندتم...
بقول نامجو: "ببین که جان وشوش است؛ عدد بده..."

mj گفت...

ببخشید:
"ببین که جان مشوش است عدد بده!"

Unknown گفت...

eradatmand baradar